Zapis przebiegu posiedzenia komisji
08-06-2017

Wersja publikowana w formacie PDF

Podkomisje:
  • Komisja Infrastruktury /nr 94/
Mówcy:
  • Dyrektor Wydziału Komunikacji Starostwa w Poznaniu, Prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Wydziałów Komunikacji Małgorzata Kaniewska
  • Legislator Krzysztof Karkowski
  • Poseł Tomasz Kostuś /PO/
  • Zastępca dyrektora biura Związku Powiatów Polskich Grzegorz Kubalski
  • Poseł Tomasz Ławniczak /PiS/
  • Poseł Piotr Misiło /N/
  • Poseł Aleksander Mrówczyński /PiS/
  • Sekretarz Stowarzyszenia Forum Recyklingu Samochodów Tomasz Pawlik
  • Poseł Jerzy Polaczek /PiS/
  • Przewodniczący poseł Bogdan Rzońca /PiS/
  • Poseł Mirosław Suchoń /N/
  • Podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit
  • Wiceprezes Stowarzyszenia Komisów PL Maciej Szymajda
  • Radca prawny Związek Dealerów Samochodów Paweł Tuzinek
  • Poseł Rafał Weber /PiS/
  • Radca prawny Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego Marcin Witaszek
  • Poseł Grzegorz Woźniak /PiS/
  • Poseł Stanisław Żmijan /PO/

Komisja Infrastruktury, obradująca pod przewodnictwem posła Bogdana Rzońcy (PiS), przewodniczącego Komisji, rozpatrzyła:

– rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (druk nr 1543).

W posiedzeniu udział wzięli: Jerzy Szmit podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa wraz ze współpracownikami; Małgorzata Kaniewska dyrektor Wydziału Komunikacji Starostwa w Poznaniu, prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Wydziałów Komunikacji; Tomasz Pawlik sekretarz Stowarzyszenia Forum Recyklingu Samochodów; Paweł Tuzinek radca prawny Związku Dealerów Samochodów; Maciej Szymajda wiceprezes Stowarzyszenia Komisów PL; Marcin Witaszek radca prawny Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego; Grzegorz Kubalski zastępca dyrektora biura Związku Powiatów Polskich; Mariusz Dudek Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych; Zygmunt Ostrowski prezes Krajowego Stowarzyszenia Rzeczoznawców Samochodowych wraz ze współpracownikami; Magdalena Barcicka dyrektor biura Polskiej Izby Ubezpieczeń – TUW „TUW” wraz ze współpracownikiem; Dariusz Wiśniewski ITS; Janusz Szcześniak ekspert w Polskiej Izbie Motoryzacji; Bogumił Sobota prezes OSPTR wraz ze współpracownikami oraz Karol Zielonka zastępca dyrektora Polskiego Instytutu Motoryzacji.

W posiedzeniu udział wzięli pracownicy Kancelarii Sejmu: Jolanta Misiak i Marcin Mykietyński – z sekretariatu Komisji w Biurze Komisji Sejmowych oraz Krzysztof Karkowski, Łukasz Grabarczyk i Radosław Iłowiecki – legislatorzy z Biura Legislacyjnego.

Przewodniczący poseł Bogdan Rzońca (PiS):

Dzień dobry państwu. Witam państwa na posiedzeniu Komisji Infrastruktury. Witam pana ministra wraz z zespołem, witam panie i panów posłów oraz zaproszonych gości.

Proszę państwa, przystępujemy do pracy na drukiem 1543 – projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw. Pierwsze czytanie odbyło się w Sejmie w ubiegłym tygodniu.

Czy są uwagi do porządku obrad? Nie słyszę. Nie ma uwag do porządku obrad, wobec tego przystępujemy do jego realizacji.

Czy są uwagi do projektu ustawy lub sposobu jego procedowania? Pan poseł Polaczek, bardzo proszę.

Poseł Jerzy Polaczek (PiS):

Panie ministrze, panie przewodniczący, projekt rządowy obejmuje obszerną materię. Z uwagi na to mogą pojawić się pewne kwestie szczegółowe, które będą wymagały spokojnego i rzetelnego procedowania. W związku z tym proponuję Komisji Infrastruktury rozważenie powołania podkomisji do rozpatrzenia projektu ustawy i wyznaczenie terminu na przedstawienie sprawozdania. Dziękuję.

Przewodniczący poseł Bogdan Rzońca (PiS):

Dziękuję bardzo. Chciałbym zapytać Biuro Legislacyjne o opinię. Czy materia jest tak skomplikowana, że w pierwszej kolejności lepiej przepracować projekt w ramach podkomisji?

Legislator Krzysztof Karkowski:

Dziękuję panie przewodniczący. Biuro Legislacyjne zdecydowanie popiera pomysł powołania podkomisji, ponieważ projekt liczy sobie kilkadziesiąt stron, a jego materia jest dosyć skomplikowana, stanowiąc wyjątek od dotychczasowych uregulowań ustawowych. Jest to nowość zarówno pod względem merytorycznym, jak i pod względem prawnym. Dlatego w naszej ocenie wymagałoby to szczegółowego rozpatrzenia.

Biuro Legislacyjne ma kilkadziesiąt uwag do projektu o charakterze legislacyjno-prawnym, które należy rozpatrzyć.

Przewodniczący poseł Bogdan Rzońca (PiS):

Dziękuję bardzo. Proszę państwa, postawiono wniosek o powołanie podkomisji. Czy pan minister chce zabrać głos? Proszę bardzo.

Podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit:

Panie przewodniczący, nie chcę sugerować sposobu pracy Komisji, natomiast prosiłbym, jeżeli jest taka możliwość, aby środowisko oraz członkowie Komisji wyrazili dzisiaj swoje ogólne wrażenia odnośnie projektu ustawy. Sądzę, że może to dać również pewne informacje podkomisji, o ile zostanie przez państwa powołana.

Przewodniczący poseł Bogdan Rzońca (PiS):

Nie było mowy o zamknięciu debaty. Rozważamy kwestię powołania podkomisji. Chciałbym, żeby debata nad projektem odbyła się, zwłaszcza, że na sali znajduje się dużo osób reprezentujących zainteresowane środowiska.

Otwieram debatę nad drukiem 1543. Kto z państwa chciałby zabrać głos?

Dyrektor Wydziału Komunikacji Starostwa w Poznaniu, Prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Wydziałów Komunikacji Małgorzata Kaniewska:

Dzień dobry państwu. Panie przewodniczący, stowarzyszenie skupia w swoich szeregach 250 urzędów (z 370).

W oczekiwaniu na pana dyrektora Grzegorza Kubalskiego ze Związku Powiatów Polskich, który jest w drodze na posiedzenie, jako przedstawiciele strony samorządowej chcielibyśmy powiedzieć wspólnie dwa zdania na temat projektu ustawy.

Naszym zdaniem profesjonalna rejestracja jest profesjonalną jedynie z nazwy i pewnie z intencji. Natomiast profesjonalizm zupełnie nie przełożył się w zapisach, które nam przedstawiono – poprzednio, gdy projekt przechodził przez komisję wspólną rządu i samorządu oraz obecnie.

Proszę państwa, mamy swoiste deja vu i powrót do tego, co było w 1984 r. Jeżeli państwa interesuje materiał z lat minionych, to służę. Możemy pokazać ówczesne zarządzenia, które w swoich zapisach zostały przeniesione do współczesności.

Szczerze mówiąc nie byłoby w tym nic dziwnego i oburzającego, gdyby nie to, że tamte pomysły i praktyka dysponowania tablicami rejestracyjnymi nie sprawdziły się.

Jako środowisko samorządowe jesteśmy zaniepokojeni sytuacją, w której w XXI wieku , w środku Europy, gdy ogromnie dużo pracy kosztowało nas przeniesienie rejestracji pojazdów na poziom centralny ze względu na zabezpieczenia legalizacji tego procesu, dopuszcza się rejestrację pojazdów w zeszytach – w formie papierowej.

Cieszę się z pomysłu pana ministra Polaczka, aby powołać podkomisję. To wręcz obywatelski obowiązek, żeby sprowadzić to do tego poziomu.

Chcę państwu uzmysłowić z czym mamy do czynienia. W świetle postanowień przedłożonego projektu wachlarz podmiotów uprawnionych jest bardzo szeroki. Naszym zdaniem nie ma się to w żaden sposób do intencji profesjonalnej rejestracji.

Jak może wyglądać rzeczywistość w momencie uruchomienia postanowień tej ustawy? Zrobiliśmy takie obliczenia i przegląd na podstawie powiatu poznańskiego. Przyjęliśmy, że uprawnionych jest 70 podmiotów na powiat. W kraju jest 375 powiatów, w tym miasta na prawach powiatów, co orientacyjnie daje liczbę 26 250 podmiotów uprawnionych. W momencie uruchomienia postanowień tej ustawy podmioty otrzymają po 100 sztuk dowodów rejestracyjnych. Przełoży się to na liczbę ponad 2,5 mln pojazdów, które mogą być rejestrowane w sposób nieujarzmiony, bo nad tym będzie panował tylko podmiot dysponujący drukami.

Należy również wziąć pod uwagę, że ustawa swoimi rozwiązaniami przewiduje bardzo dużą liczbę podmiotów uprawionych, w tym komisy oraz inne podmioty, które zarówno mogą się pojawić, jak i zniknąć.

Jako środowisko samorządowe bardzo państwa prosimy, aby bardzo poważnie się nad tym projektem pochylić i zastanowić. Bardzo dziękuję za uwagę.

Przewodniczący poseł Bogdan Rzońca (PiS):

Bardzo dziękuję. Kto z państwa chciałby zabrać głos? Bardzo proszę.

Sekretarz Stowarzyszenia Forum Recyklingu Samochodów Tomasz Pawlik:

Dzień dobry. Panie przewodniczący, panie ministrze, szanowni państwo, niepokoją nas pewne aspekty proponowanych rozwiązań. Nie wiemy, czy w dalszym ciągu przy pojazdach zarejestrowanych profesjonalnie mielibyśmy np. unieważniać tablice. Jak traktować prawo własności? Do kogo odsyłać jeden egzemplarz zaświadczenia (do czego jesteśmy zobligowani) – do Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska, czy do właściwego wydziału komunikacji?

Trzeba również pamiętać o tym, że mamy obowiązek przyjęcia każdego kompletnego pojazdu. Jeżeli pojazd przyjedzie do stacji demontażu, musimy go przyjąć. Tylko na jakich warunkach? Dziękuję.

Przewodniczący poseł Bogdan Rzońca (PiS):

Dziękuję bardzo. Czy są inne zgłoszenia? Bardzo proszę.

Radca prawny Związek Dealerów Samochodów Paweł Tuzinek:

Witam serdecznie. Jak nazwa wskazuje jesteśmy organizacją zrzeszającą autoryzowanych sprzedawców pojazdów.

Proszę państwa, chciałbym powiedzieć, że profesjonalna rejestracja to kilkunastoletni postulat naszej branży. Profesjonalna rejestracja to instytucja, która funkcjonuje już w wielu krajach europejskich, w tym w krajach uważanych (kolokwialnie mówiąc) za mniej rozwinięte od naszego. Jak pani dyrektor raczyła to określić, funkcjonuje w formie papierowej – dokładnie w modelu, który został zaproponowany w projekcie ustawy.

Nie zgadzamy się z poglądem, że nastąpi naruszenie zasad bezpieczeństwa itd. Wiadomo, że do projektu są pewne zastrzeżenia. My również je zgłosimy w terminie późniejszym – na etapie prac podkomisji.

Nasza branża mówi kolejnym władzom o postulacie profesjonalnej rejestracji. Bardzo cieszymy się z tego, że udało nam się spotkać w tym miejscu i projekt ustawy jest procedowany. Branża dystrybucji i sprzedaży pojazdów popiera ten projekt ustawy. Mamy pewne zastrzeżenia co do szczegółów, ale jak rozumiem, to nie jest jeszcze ten moment, aby je zgłosić. Dziękuję.

Przewodniczący poseł Bogdan Rzońca (PiS):

Dziękuję bardzo. Następne zgłoszenie, bardzo proszę.

Wiceprezes Stowarzyszenia Komisów PL Maciej Szymajda:

Reprezentujemy firmy zajmujące się używanymi samochodami, handlem oraz sprowadzaniem samochodów z zagranicy. Osobiście również prowadzę tego typu działalność.

Bardzo długo czekaliśmy na ten projekt. Tego typu rozwiązania występują w całej Europie. Praktycznie w każdym państwie UE jest tego typu możliwość. W Polsce od dawna tego nie ma, chociaż historycznie rzecz ujmując, w polskim prawodawstwie od kwietnia 1946 r. były tablice profesjonalne oraz możliwość rejestrowania samochodów w celu naprawy, sprzedaży itd. To rozwiązanie później jakoś dziwnie zniknęło. Szukaliśmy aktu prawnego, który wycofał profesjonalne tablice. Pod koniec lat 90-tych profesjonalne tablice zniknęły z polskiego prawodawstwa.

Jesteśmy jak najbardziej za tym, aby profesjonale tablice wprowadzić. Mamy kilka zastrzeżeń, które zgłosimy w trakcie prac podkomisji.

Nie mogę zrozumieć zdania pani reprezentującej powiaty, ponieważ powiat powinien działać na rzecz podatników, aby mieli łatwiej, łatwiej im było prowadzić działalność, osiągać lepsze zyski i płacić większe podatki. Nie rozumiem jej podejścia. Mamy zastrzeżenia do projektu, ale zgłosimy je później. Dziękuję.

Przewodniczący poseł Bogdan Rzońca (PiS):

Pan poseł Polaczek, bardzo proszę.

Poseł Jerzy Polaczek (PiS):

Mam pytanie do przedmówców, którzy reprezentują środowisko dealerów i komisów. Skoro państwo prowadzili przez wiele lat korespondencję w tej sprawie, czy można prosić o jej udostępnienie, aby poznać argumenty za i przeciw, które w tej korespondencji na pewno się pojawiały? Być może pozwoli to również na poznanie przyczyn, dla których ten temat przez lata był zamrożony.

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że mamy diametralnie różne stanowiska przedstawicieli środowiska i wydziałów komunikacji w starostwach.

Chętnie poznałbym argumenty, które były prezentowane choćby na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat. Jeżeli państwo dysponują korespondencją, w tym odpowiedziami z ministerstwa transportu lub innych instytucji publicznych, bardzo proszę o przesłanie kserokopii na adres przewodniczącego Komisji Infrastruktury pana Bogdana Rzońcy lub na moje nazwisko. Podobną prośbę w tej sprawie kieruję również do pana ministra. Wydaje się, że taki materiał poglądowy jest wskazany i będzie pomocny w trakcie prac podkomisji.

Przewodniczący poseł Bogdan Rzońca (PiS):

Dziękuję bardzo. Czy są inne zgłoszenia do dyskusji? Za chwilę poproszę pana ministra o zabranie głosu. Bardzo proszę, kolejny mówca.

Radca prawny Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego Marcin Witaszek:

Szanowni państwo posłowie, szanowni państwo, szanowny panie ministrze, jako związek, który zrzesza importerów i producentów pojazdów postulowaliśmy proponowane rozwiązanie.

Proponowane rozwiązanie, aby dla przedsiębiorców miało sens, musi być rozwiązaniem elastycznym. Oczywiście z drugiej strony powinno zabezpieczać interes Państwa związany z rejestracją pojazdów. Jeżeli rozwiązanie nie będzie wystarczająco elastyczne, to nie będzie różniło się od czasowej rejestracji. W takiej sytuacji profesjonalna rejestracja nie będzie miała sensu.

Mamy drobne uwagi do projektu, które przedstawimy podczas dalszych prac. Proponowane rozwiązanie idzie w dobrym kierunku. Próba ograniczenia tego rozwiązania spowoduje, że przedsiębiorcy nie będą chcieli z niego korzystać, jeżeli będzie nadmiernie restrykcyjne i będzie wiązało się z nadmiernymi kosztami dla przedsiębiorcy. W efekcie czas, który poświęcimy pracując nad zmianami, będzie bezproduktywny. Bardzo dziękuję.

Przewodniczący poseł Bogdan Rzońca (PiS):

Dziękuje. Pan poseł Kostuś, bardzo proszę.

Poseł Tomasz Kostuś (PO):

Dziękuję panie przewodniczący. Podobnie jak przedmówcy, chciałbym również zaznaczyć, że przedmiotowy projekt ustawy jest bardzo ważny i potrzebny, ponieważ dotyczy przedsiębiorców. Jest długo wyczekiwany przez branżę motoryzacyjną. Warto podkreślić, że takie rozwiązania od wielu lat z powodzeniem stosowane są na zachodzie Europy. Przy tej okazji warto podkreślić, że nowelizacja dotyczy ponad 20 tys. przedsiębiorców i około 11 jednostek naukowo-badawczych. Brak odpowiednich zapisów w tym zakresie od wielu lat utrudnia rozwój branży motoryzacyjnej.

W trakcie przedstawiania stanowisk zgłosiliśmy wiele uwag i wątpliwości. Wskazaliśmy na wiele niejasnych zapisów. Pan minister nie do końca odpowiedział na wątpliwości. Wątpliwości i uwagi dotyczą ubezpieczeń (OC/AC) oraz kompetencji i właściwości organu, jakim jest starosta. Potwierdzam to, o czym mówiła przedmówczyni w kontekście głosu samorządowców. Wreszcie, pojawiły się głosy dealerów w sprawie jazd testowych i dodatkowych osób uprawnionych do jazd testowych, co nie do końca jest uregulowane.

Reasumując, chciałbym wzmocnić przekaz i podkreślić, że pomysł powołania podkomisji, która zajmie się tymi sprawami jest bardzo dobry i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom wszystkich. Niemniej jednak ustawa jest ważna i potrzebna – wymaga rozstrzygnięć. Dziękuję.

Przewodniczący poseł Bogdan Rzońca (PiS):

Bardzo dziękuję. Ponownie pani dyrektor, bardzo proszę.

Dyrektor Wydziału Komunikacji Starostwa w Poznaniu, Prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Wydziałów Komunikacji Małgorzata Kaniewska:

Dziękuję. Kolejny głos odwołuje się do doświadczeń europejskich. Nie ma nic lepszego. Czy ministerstwo mogłoby pomóc i w przedbiegu do prac podkomisji przedstawić nam rozwiązania stosowane w innych krajach? Wzorujmy się na lepszych od nas, zwłaszcza że chcemy to zrobić dobrze.

Chcemy być dobrze zrozumiani. My również uważamy, że potrzebne jest rozwiązanie tego typu. Chodzi jednak o szczelność i o nic więcej. Byłoby idealnie, gdyby można przyjrzeć się rozwiązaniom i doświadczeniom innych krajów. Dziękuję bardzo.

Przewodniczący poseł Bogdan Rzońca (PiS):

Dziękuję bardzo. Proszę, kolejny mówca.

Zastępca dyrektora biura Związku Powiatów Polskich Grzegorz Kubalski:

W pierwszej kolejności chciałbym odnieść się do kilku ostatnich głosów. Jako przedstawiciele powiatów jesteśmy za tym, żeby unowocześniać system rejestracji pojazdów oraz wykorzystywać narzędzia stosowane są w innych krajach, które ułatwiają prowadzenie działalności gospodarczej.

W związku z powyższym, co do samych założeń mówiących o tym, że rejestracja profesjonalna powinna się pojawić, nie mamy żadnych zastrzeżeń. Natomiast mamy zastrzeżenia odnośnie sposobu proponowanych zmian. Chodzi o nam o to, że nie chcemy, aby przy postępującym uszczelnianiu systemu normalnej rejestracji (m.in. powiązanej z realizacją systemu CEPIK 2.0) nie szła jednocześnie droga polegająca na ułatwieniu, czy też uproszczeniu określonych mechanizmów przy okazji tzw. rejestracji profesjonalnej, która potencjalnie może być wykorzystywana do innych celów niż dla których jest założona.

W związku z tym stoimy na stanowisku, że przy okazji prac podkomisji, która zapewne będzie powołana, będzie miejsce do tego, aby wszystkie obawy przedyskutować, zadbać o to, aby rozwiązania, które zostaną przyjęte z jednej strony wychodziły naprzeciw potrzeb przedsiębiorców, ale z drugiej strony zapewnią odpowiedni poziom bezpieczeństwa w zakresie procesu rejestracji pojazdów.

Jestem głęboko przekonany, że jesteśmy w stanie uzyskać kompromisowe rozwiązania, zaspokajające potrzeby wszystkich zainteresowanych stron. Dziękuję bardzo.

Przewodniczący poseł Bogdan Rzońca (PiS):

Bardzo dziękuję. Panie ministrze, bardzo proszę o odniesienie się do poruszonych kwestii.

Podsekretarz stanu w MIiB Jerzy Szmit:

Jest jeszcze zgłoszenie z sali.

Przewodniczący poseł Bogdan Rzońca (PiS):

Wobec tego pan minister udziela panu głosu. Proszę bardzo.

Sekretarz Stowarzyszenia Forum Recyklingu Samochodów Tomasz Pawlik:

Dziękuję uprzejmie panie ministrze. Padło kilka stwierdzeń. Chciałbym przypomnieć, że mamy już prawo, które nie do końca jest przestrzegane. Przytoczę choćby art. 78 ust. 2 cyt. ustawy, czyli zapis o 30 dniach od chwili sprowadzenia samochodu do jego zarejestrowania. Z tego co jest mi wiadomo nie do końca jest to przestrzegane. Nieprzestrzegany jest również system zgłoszeń zbycia i nabycia. W zasadzie jest to przepis martwy. Nie ma tam żadnych sankcji. O ile obywatele zgodni są co do tego, że należy zgłosić sprzedaż, to nikt nie zgłasza nabycia. Może jestem w błędzie? Nie wiem. Dziękuję.

Przewodniczący poseł Bogdan Rzońca (PiS):

Bardzo dziękuję. Panie ministrze, udzielam panu głosu.

Podsekretarz stanu w MIiB Jerzy Szmit:

Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, szanowni państwo, przede wszystkim chciałbym podziękować za wszystkie głosy w dyskusji. Nie będę się do nich odnosił, bo myślę, że będzie jeszcze na to czas w przyszłości – w trakcie prac podkomisji.

Myślę, że jedna informacja należy się państwu dzisiaj. Jest to projekt rządowy, który przeszedł normalny tryb uzgodnień, konsultacji, zarówno międzyresortowych, jak i społecznych. Projekt był zgłoszony i dyskutowany w komisji wspólnej rządu i samorządu. Zgłaszane uwagi w ogromnej większości były uwzględniane lub wyjaśniane. Projekt ustawy jest owocem kilkumiesięcznej ciężkiej pracy. Mam nadzieję, że głosy, które mówią o drobnych poprawkach lub uwagach będą rozwinięte podczas prac podkomisji. Myślę, że w wyniku tego dojdziemy do takiego kształtu projektu, który zostanie przyjęty przez Sejm i dobrze będzie realizował założone cele ustawy. Dziękuję.

Przewodniczący poseł Bogdan Rzońca (PiS):

Dziękuję bardzo. Czy są jeszcze jakieś zgłoszenia do dyskusji? Nie widzę. Wobec powyższego zapytam, czy ktoś z państwa jest przeciw, aby powołać podkomisję? Nie słyszę. Wszyscy jesteśmy za tym, aby powołać podkomisję. Proszę poszczególne kluby o przygotowanie się do zgłoszenia reprezentantów. Uważam, że podkomisja powinna pracować w dziewięcioosobowym składzie. Zgodnie z parytetem PiS zgłosi 5 osób, PO – 2 osoby oraz Nowoczesna i Kukiz15 zgłoszą po 1 osobie.

Pan poseł Żmijan, bardzo proszę.

Poseł Stanisław Żmijan (PO):

W imieniu Klubu Parlamentarnego Platformy Obywatelskiej zgłaszam panów posłów: Tomasza Kostusia i Cezarego Grabarczyka.

Przewodniczący poseł Bogdan Rzońca (PiS):

Panowie posłowie zgadzają się. Proponuję, aby z ramienia Prawo i Sprawiedliwość do podkomisji wszedł pan minister Polaczek, zgoda?

Poseł Jerzy Polaczek (PiS):

Wyrażam zgodę.

Przewodniczący poseł Bogdan Rzońca (PiS):

Pan poseł Weber.

Poseł Rafał Weber (PiS):

Wyrażam zgodę.

Przewodniczący poseł Bogdan Rzońca (PiS):

Pan poseł Grzegorz Woźniak. Czy jest i wyraża zgodę?

Poseł Grzegorz Woźniak (PiS):

Wyrażam zgodę.

Przewodniczący poseł Bogdan Rzońca (PiS):

Pan poseł Ławniczak.

Poseł Tomasz Ławniczak (PiS):

Wyrażam zgodę.

Przewodniczący poseł Bogdan Rzońca (PiS):

Pan poseł Leśniak? Jest pan poseł? Nie ma. Czy jest pan poseł Uruski? Nie ma. Pan poseł Mrówczyński, wyraża zgodę?

Poseł Aleksander Mrówczyński (PiS):

Wyrażam zgodę.

Przewodniczący poseł Bogdan Rzońca (PiS):

Bardzo proszę, zgłasza się pan poseł Misiło z Nowoczesnej.

Poseł Piotr Misiło (N):

Panie przewodniczący, szanowni państwo, w imieniu Klubu Parlamentarnego Nowoczesna zgłaszam pana posła Mirosława Suchonia.

Poseł Mirosław Suchoń (N):

Wyrażam zgodę.

Przewodniczący poseł Bogdan Rzońca (PiS):

Klub Kukiz15. Czy na sali jest ktoś z partii Kukiz15? Nie ma. Zaocznie zgłosimy posła Sylwestra Chruszcza. Jak rozumiem, wszyscy państwo jesteście za tą kandydaturą? Dobrze.

Zamykam posiedzenie Komisji.


« Powrótdo poprzedniej strony